Niedobór magnezu w ciąży – czym grozi? Jak skutecznie uzupełniać magnez w trakcie trwania ciąży?

Magnez to cudowny pierwiastek, który wpływa na bardzo dużo aspektów naszego życia. Bierze udział w wielu procesach biologicznych naszego organizmu i jego braki mogą negatywnie wpłynąć na nasze zdrowie i samopoczucie. Typowe objawy zmniejszonej ilości magnezu w organizmie obejmują problemy z koncentracją, ciągłe zmęczenie, problemy ze snem, drażliwość lub skurcze łydek i powiek.

Najczęstsze powody niedoboru magnezu

Najczęściej brakuje nam magnezu w powodu zmniejszonego wchłaniania magnezu wywołanego niskim stężeniem potasu w surowicy krwi oraz gdy mamy przewlekłą biegunkę. Na niedobór magnezu wpływają również czynniki takie jak zła dieta, stres, wzmożona aktywność seksualna, zbyt niskie dawki magnezu w diecie i wydalanie zbyt dużej ilości magnezu wraz z moczem co związane jest np. z nadużywaniem alkoholu i spożywaniem dużej ilości kawy, która magnez zwyczajnie wypłukuje z organizmu.

W czym pomaga magnez?

Jako jeden z najważniejszych pierwiastków w naszym organizmie magnez spełnia wiele ważnych ról. Między innymi zmniejsza ryzyko zawału serca i cukrzycy typu drugiego. Polepsza pracę szarych komórek i układu nerwowego. Wspiera układ odpornościowy i poprawia trawienie. W połączeniu z witaminą D i wapniem pomaga budować zdrowe kości i zęby zapobiegając osteoporozie. Hamuje również powstawanie kamieni nerkowych i chroni przed szkodliwymi pierwiastkami – rtęcią, ołowiem i kadmem.

Niedobór magnezu w ciąży

W czasie ciąży kobiecy organizm potrzebuje większych niż zwykle zasobów magnezu. Jest to efektem procesu tworzenia się nowych tkanek w łożysku i w płodzie. Odpowiednia dawka dzienna oscyluje w granicach 400 miligramów co 24 godziny. W drugim trymestrze zapotrzebowanie rośnie jeszcze bardziej. Magnez w ciąży powinien być przyswajany w postaci zdrowo skomponowanej diety uzupełnionej przez suplementy diety z najwyższej półki. Preparat magnezowy taki jak Magne B6  w ciąży wydaje się doskonałym rozwiązaniem ponieważ zawiera witaminę B6, która zwiększa wchłanianie magnezu i zapobiega nudnościom. Dla najlepszych efektów preparat magnezowy należy spożywać w dwóch dawkach – rano i wieczorem. Koniecznie przed posiłkami ponieważ zwiększa to skuteczność wchłaniania się magnezu z układu pokarmowego do krwi. Temat niedoboru magnezu w ciąży i opis jak działa Magne B6 znajdziesz pod adresem https://www.magneb6.pl/dla%20kogo%20magnez/rola-magnezu-w-ciazy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *