Masaż dla zdrowia i urody

Pozytywny wpływ masażu na kondycję organizmu znany jest od dawna. Jego historia wywodzi się już ze starożytności, a dziś stanowi metodę zarówno leczniczą jak i relaksacyjną. Szeroki wachlarz oferty masaży i wykorzystanie dodatkowych rekwizytów sprawia, że dzięki zabiegowi możemy zaradzić rozmaitym problemom układu ruchu. Jakie są rodzaje i zastosowanie masażu oraz dlaczego warto włączyć go do codziennego trybu życia?

Historia masażu

Najwcześniejsze wzmianki o masażu sięgają okresu starożytności; należał on wtedy do rytuału obrzędów religijnych, a z czasem przeszedł w krąg medycyny ludowej. Lecznicze metody masażu zapoczątkowane zostały w Indiach i Chinach, gdzie pierwsi filozofowie zauważyli pozytywny wpływ masażu na zdrowie i zaczęli stosować to jako metodę w jednostkach chorobowych. Techniką masażu bardziej wnikliwie zaczęto interesować się w XVI wieku, gdzie systematyczny rozwój przez kolejnych lekarzy pozwalał na coraz bardziej dogłębne opracowanie rozmaitych technik. Wraz z jednoczesnym rozwojem medycyny, fizjologii i neurofizjologii powstawały nowe metody masażu i odkrywano ich wpływ na poszczególne aspekty zdrowotne. Obecnie istnieje niemal kilkadziesiąt rodzajów masażu; wykorzystują one różne techniki, atrybuty i intensywność.

Rodzaje masażu

Rodzajów masaży jest wiele, a kilka z nich zdobyło szczególną popularność i zaufanie pacjentów. Spośród nich wyróżnia się między innymi:

  • masaż relaksacyjny – stanowi doskonały sposób na zmęczenie fizyczne i psychiczne. Dobry masaż relaksacyjny leczy obolałe i napięte mięśnie, redukuje stres. Usprawnienie układu limfatycznego dzięki masażowi powoduje efektywniejsze wydalanie toksyn i poprawę kondycji skóry. Tkanki są lepiej odżywione i dotlenione, przemiana materii przyspiesza się;
  • masaż klasyczny – działa na wiele sposobów – pobudza krążenie, rozluźnia, łagodzi bóle. Można stosować go jako zabieg kosmetyczny oraz przed aktywnością fizyczną, jako rozgrzewka dla mięśni i przygotowanie ich do większego wysiłku. Łagodzi dolegliwości bólowe, przykurcze, choroby reumatyczne;
  • masaż bańką chińską  – doskonała metoda zabiegu antycellulitowego, ujędrniającego oraz modelującego sylwetkę. Wywodzi się z tradycyjnej medycyny chińskiej i znajduje się w ścisłej czołówce nieinwazyjnych metod ujędrniających i redukujących tkankę tłuszczową. Ma również działanie odchudzające i przyspieszające metabolizm;
  • masaż gorącymi kamieniami – doskonały zabieg uzupełniający kompleksowe działanie fizjoterapeutyczne. Przyspiesza procesy wypoczynkowe, zwiększając wysiłkową zdolność organizmu. W masażu wykorzystuje się gorące, bazaltowe kamienie pochodzenia wulkanicznego; wyselekcjonowane są pod kątem kształtu i pochodzenia.

Wpływ na zdrowie

Masaż oddziałuje na tkankę skórną, mięśniową, stawy i aparat więzadłowy, układ krwionośny, chłonny, nerwowy, oddechowy i wydalniczy. Ma również wpływ na przemianę materii. Regularne stosowanie zabiegów pozwala więc na ogólną poprawę stanu zarówno fizycznego jak i psychicznego, co w konsekwencji znacznie poprawia jakość życia. Z regularnego masażu mogą korzystać wszyscy – osoby zarówno wyczynowo uprawiające sport, jak i te które na co dzień prowadzą siedzący tryb życia. Niwelacja dolegliwości bólowych, systematyczne wspomaganie krążenia oraz redukcja napięcia z ciała pozwalają na zredukowanie wielu objawów, które utrudniają codzienne funkcjonowanie. Warto pamiętać również o wpływie masażu na urodę; zarówno jeżeli chodzi o masaż pleców, całego ciała czy twarzy, od razu po zabiegu widać widoczną różnicę; skóra jest bardziej jędrna i elastyczna, rozjaśniona, lepiej dotleniona i ukrwiona. Regularne masowanie może pomóc uporać się z takimi mankamentami urody jak cellulit czy obrzęki.

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *